Kräkpass på löpband

Tog ett litet löppass på jobbets löpband. Värmde upp 200 meter (!) i 6.30 hastighet och sen la jag mig på 5.30. Sprang så första kilometern, sen tog jag en kilometer på 4.57, därefter lekte jag lite mellan 5-5.40. Vid fyra kilometer insåg jag att det skulle bli bra resultat på 5K, när jag hade sprungit 4,6 km stod klockan på 25,10… jag såg hur sub 27 fanns inom räckhåll och det var ju bara 400 m kvar, det skulle jag orka, det sitter i huvudet, det sitter i huvudet – och jag ökade lite till. Vid 4,7 kände jag hur något ville upp ur magen och jag satte handen för munnen och tänkte att fan, det är bara 300 meter till, det måste jag klara. Vid 4,8 fick jag lov att pausa bandet och jag hann precis till tvättstället där lunchresterna kom upp på 40 sekunder (jo, kollade klockan). Satte på löpbandet igen och gjorde 5K på 27.10, vilket är betydligt snabbare än jag någonsin har sprungit – räknar man med pausen på 40 sekunder så hamnar jag ändå under 28 minuter! Sen fortsatte jag i lite långsammare takt, men hann ändå med att gör PB på 6K (33.10) och gick sista biten, bara för att få siffrorna på kaloriförbrukningen att gå över 500.

Om jag känner mig nöjd med löppasset? Tja, nästa gång ska jag ha en papperskorg inom räckhåll så jag slipper springa ifrån för att spy. Nu ska jag bara njuta av PB:na och titta på min Macbook Air som håller på att laddas.

4 Responses to Kräkpass på löpband

  1. Haha. Man kan lita på att ninjan kör hårt!
    Grattis till nya PB!

    • Ninja Ister skriver:

      Ja, idag körde jag hårt. Det är mest det jag är nöjd över, att jag gav allt för att nå ett mål. Jag kunde faktiskt inte fortsätta i den takten, kroppen sa ifrån.

  2. Thomas skriver:

    Grattis till PB!!!
    Men jag förstår varför vi tycker lite olika om intervallpass. Det där med att springa tills man mår illa är inte riktigt min melodi 🙂

    • Ninja Ister skriver:

      Ska man sätta PB så ska man!

      Jag tycker det är rätt häftigt att ta ut mig ibland. Riktigt så att jag vet att det inte finns mer att ge. Känna att jag har gett allt, att jag inte har fuskat.

      Men det får inte ske allt för ofta.

Kommentera

