Patetisk löptur

Tisdag idag, alltså intervalldagen. Men nej. Träningsvärk from hell i låren, gårdagens karatepass var inte nådig för de redan plågade stackars benen. Nästan-kramp i vaden. Trots långsam start och lugn jogg ville inte benen alls springa fort idag. Så det blev dryga 6K i halvfart, tråkigt, jobbigt och jobbigt. Och jobbigt var det också. Lovade mig själv att få sluta på 5K, men när jag var där så tyckte jag kunde plåga mig lite till, tänkte på alla elit-ultralöpare som plågar sig i timmar! 5K är ju löjligt när man börjar tänka på sådana som Jonas Colting – han springer ett marathon efter en runda på cykel och simtur först. Så jag sprang och lunkade en stund till och försökte föreställa mig att jag var en ironman på upploppet. Lite patetiskt faktiskt – att jämföra sig med eliten av uthållighetstränande. En Trind Tant som håller på att gå under av att springa i 6-minutershastighet på löpband.

Men jag ångrar inte att jag sprang.

6 Responses to Patetisk löptur

  1. Linda Mpili skriver:

    Men haha.. det är som att jag läser om mitt eget pass idag. Lovade att sluta efter 5 km, men körde 6. Tänkte också att jag var i slutet på ett ultralopp haha…

    Skulle sprungit 2 km på under 10 min men var uppe på en bra bit över 11 min. Ingen fart alls och inte så konstigt med tanke på de senaste två dagarna.

  2. Kallar du mig patetisk?
    Långpass = fantasier om att jag sätter nytt svenskt rekord på en IronMan eller en gammal hederlig mara. Lite motivationshjälp måste man ju få ta!

    Kommentatorerna i början av passet: ”Hon håller ett alldeles för högt tempo, det här kommer aldrig hålla!”
    Kommentatorerna i slutet av passet ”Det här är inte möjligt! Hon har höjt tempot! Krossar det svenska rekordet. Vilken prestation! Jag tror inte mina ögon! Och hon ser ju inte ens helt slut ut. Hur är det här möjligt?”

  3. Linda Mpili skriver:

    Okej här kommer min fantasi: jag springer förbi afrikanska män på maran. HUR klarar hon det?? Måste vara för att hon när gift med en afrikan…

    Nåt måste man ju tänka på när man springer i timmar.

    • Haha. Det är kanske det som avgör hur långt passet blir ibland, om man kommer på nån bra fantasi eller inte, nåt som man måste fantisera klart om innan man är redo att dra hem igen!

  4. Ninja Ister skriver:

    Ni är ju galna ni!

    Mina tankar brukar mest röra sig kring hur jag ska orka till nästa punkt där jag får gena hem…

Kommentera

