Tuff runda

Precis inkommen efter söndagens långpass – det blev 13K idag. Jag tog och sprang runt i Boulognerskogen, aldrig längre än 3 km hem så att jag skulle kunna ta mig hem när som helst. Och benen var tunga från början till slut. Det var svårt att hålla tempo, försökte öka lite då och då, men det var nästan omöjligt. Sprang Agnes von Krusenstiernas allé alla tre sträckorna – det är en allé på 400 m med en bred gångväg kantat av två smalare gångvägar, då upp långsamt, ner lite fortare på den bredaste delen och upp igen lite långsammare. Två gånger på rundan. Mentalt krävande är det för det känns så långt, så långt, trots att jag vet att det inte är mer än 400 m. Men jag tog min långrunda idag och jag känner mig riktigt nöjd nu, för det var ett av de tyngre rundorna på länge.

6 Responses to Tuff runda

  1. Christine Eklundh skriver:

    På bilden SER det långt ut också, faktiskt. En raksträcka kan ha ihjäl en rent mentalt.Bra att du höll ut!

  2. Anna skriver:

    Boulogneskogen? Är det snö i Frankrike?

  3. Anna skriver:

    Jaså. Det kunde man ana, att parisarna egentligen bara är härmapor. Eller ”Singes d’imitatations” som det heter på franska.

  4. Anna skriver:

    d’imitations menade jag

Kommentera

