Vattenlös tillvaro

Ett bra karatepass idag – vår Sadistiske Tränare körde kata med oss och det blir lite annorlunda när han kör kata. Han kommer med andra synvinklar och andra tips. Kändes som om jag lärde mig en hel del under kvällens pass. Det som däremot inte var roligt var att vattnet var avstängt i hela byggnaden … vilket innebar naturligtvis att jag blev både pinknödig och törstig på en och samma gång. Tänkte faktiskt vända hem när jag insåg det – bara tanken på att ta på sig kläder oduschad och cykla hem i minusgrader kändes motbjudande, men tanken på att först cykla i snömodd till dojon och sedan hem utan att ha tränat kändes ännu mer motbjudande. Så jag körde passet och lyckades hitta en flaska med vatten som jag generöst delade mig av till en annan karateka.

Och jag lärde mig en hel del idag.

Kommentera

