Glädje och lust

Funderar en hel del på träning, det gör jag. Varför jag gör det alltså. Hur det har blivit så att träningen har blivit en stor del av mitt liv, något som jag oftast prioriterar högst.

Mina träningskvällar är fasta, jag vet att jag inte kan planera in något måndag- eller torsdagkväll för karateträningen, jag avstår helst inte onsdagsträningen heller. Löpningen på söndagar är självklar, tisdagens och fredagens löpbandspass känns lite tunga att sätta igång med ibland, men jag vet att bara jag kommer igång så känns det bra. Jag tycker inte längre att det är roligare att sitta på ett fik än att ta ett löppass, jag går hellre på ett svettigt karatepass än sitter hemma och ser på teve. Ett veckoslut med två tretimmarspass med karate är som häftigaste festen, jag åker glatt 20 mil för att delta i karateläger på annan ort.

Det är ju roligt att röra på sig, det är roligt att ta ut sig, det är roligt att svettas och bli trött. Rörelse är glädje!

Träning för mig är inte ett medel för att gå ner i vikt, träning för mig är inte ett medel att bli snygg i kroppen, träning för mig är inte  förbränning.

Träning för mig är glädje och lust.

Jag vill vara glad och lustfylld ofta.

2 Responses to Glädje och lust

  1. Underbart! Sånt blir jag glad av att läsa.

Kommentera

