Köpstopp på allt onödigt

Tänkte hoppa över springandet idag då det är karateläger i helgen, det blir rätt mycket träning både lördagen och söndagen. Men när jag funderade en stund till och det slog mig att jag kanske är sjuk imorgon och då blir jag ju snuvad på träningen … så jag bytte om och körde fyrahundringar på löpbandet. 8K blev det, hela tiden fyrahundringar i olika hastigheter. Ansträningsgraden låg på 16-18 så jag gissar på att pulsen toppade någonstans vid 170 och låg aldrig under 145. Det finns ett pulsband till löpbandet, men det funkar inte, kontakten bryts hela tiden så jag kör med handtags-pulsen, dvs man håller händerna över två mottagare. Tyvärr klarar den inte att tolka signaler när man springer, men funkar bra när det är gångvila. Jag måste nog investera i ett eget pulsband+gps … fast inte före sommaren.

Jag har köpstopp. Bara mat och nödvändigheter får inhandlas till sommaren. Behovet bestämmer vad som är nödvändigheter… går mobilen sönder behöver jag ju en ny så då är det tillåtet. Böcker är också nödvändigheter, de ingår aldrig i ett köpstopp, speciellt inte böcker som man laddar ner till läsplattan. Kläder och skor är ett nödvändigt ont så det är tillåtet, men bara om det är nödvändigt.

Så några onödiga köp blir det inte under våren.

Kommentera

