Alla flugor på smällen

Ett karatepass med ungarna i kväll. Försökte komma ihåg något från helgens läger och tillämpa på träningen, lika bra att göra det medan jag kommer ihåg vad som sades och gjordes. Det åligger onekligen ett visst ansvar på mig som instruktör att lära ut rätt saker – och för att kunna lära ut måste jag ju förstå själv.  Så jag får tänka en hel del. Märkligt nog känns det som om fler och fler saker börjar sjunka in, tekniker som har varit lite aviga börjar kännas rätt och jag känner själv mer och mer var det brister i mina tekniker. Och det är ju förutsättningen för att jag ska kunna förändra det felaktiga – att veta vad som är fel, jag måste bli mera uppmärksam på mina egna tekniker, så jag inte lär ut fel. Ungarna gör ju inte heller som jag säger, de gör som jag gör.

Själva träningspasset var lugnt för min del, däremot var cyklingen till och från dojon lite jobbigare; dubbdäck på oplogade cykelvägar suger fett! Jag svor mer än en gång. Kanske till och med fyra gånger. Tänkte ta bussen i morse men det kändes alldeles för mycket att lägga 75 spänn på att åka buss idag. Den som spar hon har! Och så kunde jag slinka in på Max och köpa mig en LowCarb-burgare på vägen. Cyklandet gav mig dagens dos av fysisk aktivitet, Max-burgaren fyllde min mage och jag sparade 75 kr.

Alla flugor på smällen, med andra ord.

4 Responses to Alla flugor på smällen

  1. Linda Mpili skriver:

    Vänta, är det jag som är på smällen nu igen??

  2. Ken skriver:

    Fika, visst, om jag får med mej den besvärliga (ska smsa), kan ta med Larsson (ska smsa) som förkläde. Men vi väntar tills att takdroppet kommer igång.

    Ny blogg: http://hardcoreracingproductsincalifornia.wordpress.com/

Kommentera

