Och jag kan inte sluta tänka på henne

Alla vi gamla Aftonbladet-bloggare känner till Mumlan. Hon som tålmodigt undervisade oss i bloggfunktioner och gjorde lättbegripliga instruktioner. Hon som kommenterade med hetta i diskussioner, med en brutal ärlighet utan att för den skull bli brutalärlig (=elak). Hennes kommentarer kan få mig att gapskratta och hicka av förskräckelse – samtidigt. Hennes erotiska julkalender som fick moraltanterna att gapa av förskräckelse och alla andra förtjust att klicka sig fram till nästa dags överraskning.

Mumlan som med en svart humor berättat om sina tillkortakommanden, sina ekonomiska bekymmer, utan självömkan. När hon beskrev att hon låg på sin luftmadrass i den övrigt tomma lägenheten och tänkte att Nu kan det inte bli värre! och luftmadrassen precis i det ögonblicket pajade – jag insåg då att livet kan vara riktigt jävligt jävlig och att det alltid kan bli värre. Hon berättade om sin struma, sin ekonomi som var körd i botten varvat med vackra och ibland läskiga bilder. I augusti 2010 fick hon bröstcancer, precis efter att hon hade återhämtat sig från strumaoperationen. Hon genomgick en massa behandlingar; operationer, strålning, gifter. Och hon klev upp igen, precis som alla andra gånger som hon har blivit nedslagen av Livet.

Nu har det visat sig att behandlingen inte hjälpte. Hon har fått metastaser i skelettet. Hon har smärtor. Hon har skelettmetastaser och hon går till jobbet!

Men det värsta är att hon har tappat hoppet.

Och jag kan inte sluta tänka på henne.

11 Responses to Och jag kan inte sluta tänka på henne

  1. Ken skriver:

    Tack Ister, jag skickade henne ett SMS. Vi får inte glömma våra vänner.

  2. MadamX skriver:

    Jag kom in så sent så jag minns bara Mumlans erotiska kalender. Säger kanske mer om mig än henne… Men hur som helst, Mumlan verkar behöva vårt stöd nu. Ni som har kontakt med henne kan väl hälsa henne.

  3. Bokmalen skriver:

    Jag tänker också på henne.

  4. Henrico skriver:

    Ett väldigt fint inlägg av dig Ister.

    Mumlan är en av mina absoluta favoriter från den gamla tiden och du har nämnt en hel del som jag håller med dig om.

    Jag är väldigt glad över att jag har kontakt med henne.

  5. Peggy skriver:

    Du är den raraste Ister som finns!
    Just nu är livet jävligt tungt. Jag har inte råd att behålla min lägenhet. Jag har jävligt ont och har inget att se framemot.
    Det har varit tio långa svåra år som blivit svårare för varje år.
    Kan inte.. Orkar inte..

  6. Islandsmamman skriver:

    Mumlan. HATA cancer. HATA!

Kommentera

