Jo, det är värt plågan

Tänkte att jag skulle uppväga den dåliga starten i morse med en långsam löptur i solskenet. Funderade på att ta den långa rundan på 13K men beslutade mig för den korta 6K rundan istället – jag har ju faktiskt haft 10 dagars löpvila och 8 dagars total träningsvila då jag känt mig lite krasslig. Men 6K skulle bli alldeles lagom och skönt att starta med.

Jomenvisst.

Det var plåga från början till slut; vänster vad krampade och höger knä smärtade på ett nytt sätt. I och för sig på var sitt ben så jag slapp springa haltandes, men kul var det inte. Nu brukar ju kroppen göra ont de första kilometrarna så jag tänkte att jag står väl ut i två kilometer, sen lättar det. Vid två kilometer lät jag som en astmatisk Darth Vader och var tvungen att gå en sträcka. Sen var resten av rundan gå och springa om vartannat, svärandes och med gråten i halsen.

Varför i hela världen gör jag det här, tänkte jag flera gånger. Varför utsätter jag mig för detta, jag kommer aldrig att bli en löpare. Varför, varför plågar jag mig frivilligt? Varför håller jag mig inte till stav-promenader som alla andra tanter?

Och så mindes jag.

Karaten. Jag orkar med karaten bättre om jag har bra kondition.

Jo. Det är värt plågan.

 

2 Responses to Jo, det är värt plågan

  1. Christine Eklundh skriver:

    OCH…till yttermera visso; varför ska vi va som andra tanter? Finns tillräckligt många såna redan!

    • Ninja Ister skriver:

      Det har du rätt i. Det finns alldeles för många tanter som går med stavar.

      Öööhh… fast jag tycker det är bra med tanter som går med stavar. Jag tycker att det är bra att folk promenerar.

      Jag är ju sjukgymnast.

Kommentera

