Tro inte på det du läser!

Senaste tiden har jag läst många tidningsartiklar om sömnens välgörande effekter; man blir smalare, snyggare, smartare, starkare och mår bättre. Då min sömntid har tenderat att bli kortare och kortare under veckorna så försöker jag ta igen mig lite på veckosluten. Jag vill ju vara snygg, stark och effektiv.

Jag kom i säng rätt tidigt igår, var ganska slut efter två karatepass i går, kroppen  krävde sömn så jag beslutade att följa kroppens vilja. Sov sött i elva (11) timmar. Tvingade mig upp trots den vanliga motviljan och funderade över varför jag aldrig, aldrig någonsin kan gå upp med lite glädje och lust. Synen som mötte mig i badrumsspegeln efter 11 timmars sömn var inte nådig – svullen i ansiktet, ögonfransarna fulla av fasttorkat var, lite fasttorkat snor vid näsan, håret liknade en golvmopp. Benen skakade och ryggen ömmar.

Jag ska sluta tro på det jag läser. Jag ska hålla mig snygg, stark och effektiv med hjälp av karate, choklad och mera vaken tid.

2 Responses to Tro inte på det du läser!

  1. Byt ut karaten mot löpning och jag är med på resan. Man blir ju bara trött av att sova. Och skrynklig i ansiktet. Jag lovar att rynkiga människor är såna som sover massor!

Kommentera

