Row row row the boat

Började med att ro 30 minuter på roddmaskinen, med plåster på hälarna för förra gången fick jag skavsår där i mina Fivefingers. Märkligt, jag har aldrig fått skavsår tidigare av Fivefingers, men tydligen är de inte anpassade för att spännas fast i roddmaskin. På mina 30 minuter hann jag 6K, jag körde lite intervall – 45 sek lite snabbare följt av 15 sekunder långsamt. Det är lite långtråkigt att ro. Det är nästan ännu värre än att springa på löpband, men jag försökte variera mig genom att ändra grepp om pinnen man håller i; långt in mot mitten, i mitten och längst ut. Med underarmen pronerad (handrygg uppåt) och med underarmen supinerad (handrygg nedåt). Variation är viktigt. Pulsen kom upp till 160-165 i de snabbare partierna, dock kändes det inte lika tungt som när jag springer med den pulsen. Jag kände också att jag inte har fått in tekniken ännu, måste jobba lite på det. Efter rodden ställde jag mig på löpbandet och klarade tre stycken fyrahundringar på löpbandet, i sexminutershastighet. Men det kändes märkligt att börja springa efter rodden, lite konstigt i benen!

Det är inte så kul att ro, men något måste jag ju göra för att inte tappa flåset nu när jag inte kan springa. Och spinning är inget alternativ för mig, jag har provat det en gång och aldrig mer för tristare konditionsträning finns inte.

Så jag sliter på roddmaskinen några gånger till.

2 Responses to Row row row the boat

  1. hrpinca skriver:

    Jag skulle vilja ha en roddmaskin, det ger en bra allroundträning, men det måste vara en sån där man också skjuter på med benen.

  2. Ninja Ister skriver:

    Vi har en bra maskin på jobbet – en som man kan ta i ordentligt med både ben och armar. Och rygg och mage. Och mer lite perkele så klarar man en halvtimme på den.

    http://www.trimdax.se/Roddmaskiner/Concept_2_Modell_E.aspx

Kommentera

