Vill jag verkligen det?

Idag har jag bokat och betalat flyget till Phoenix i sommar, Lillebror och jag ska ju ha semester tillsammans. Det ska bli riktigt kul att resa med honom, jag ser fram emot det redan! Jag skippar karatelägret i Malmö i år, det blir för kostsamt annars – och det är ju en fördel att ha pengar kvar efter semestern också. Jag får väl träna mera på hemmaplan istället! Nu ska jag börja planera allt runt resan … det är ju bara fem månader kvar.

Funderar på om jag ska ta och minska på mitt matintag och gå ner lite i vikt till sommaren också … fem kilo ner vore inte dumt. Men jag är inte säker på att jag vill äta mindre. Inte alls. Så jag får väl öka på rörelsemängden lite. Nåt extrapass här och där utan att äta glass till middag. Eller så välja just glass istället för middag. Det går ju det också. Om jag skulle vilja.

Men vill jag verkligen det?

Kommentera

