Biff eller glass till middag?

Tog den planerade rodd-turen på 6 kilometer, tog mig 30 minuter. Sedan ställde jag mig på löpbandet och tre fyrahundringar gick utmärkt, men på den fjärde började vaden ge sig till känna. Provade med att gå i uppförsbacke (12% lutning), gick baklänges, sprang långsamt och sprang lite fortare och fick ihop 5K på bandet. Utan att vaden krampade, bara nästan! Och pulsen gick aldrig nedanför 150. Så jag höll pulsen uppe i bra nivå dryga timmen, det känns riktigt bra! Framför allt var det kul att gå och småjogga i backe – pulsen steg utan att vaden krampade. Knät mår också bra av att ro först, det känns absolut ingenting när jag springer direkt efter rodden. Funderar faktiskt på att göra om det på söndag, det var ett roligt pass!

Nu är frågan – blir det en blodig biff till middag eller glass och choklad?

Kommentera

