Finfina maskiner!

Det är helt otroligt praktiskt att ha ett gym på jobbet – det är bara att byta om och köra direkt efter att alla patienter har gått hem, sen en dusch och hem. Och man är färdigtränad för dagen!

Idag blev det först 6k på roddmaskinen (max motstånd) det tar mig nästan exakt 30 minuter och ger mig skavsår på höger häl … nästa gång ska jag ha löparskorna på mig när jag ror! Sen sprang jag fem stycken fyrahundringar i sexminutershastighet, följt av lite backlöpning och -gång. Idag bestämde jag mig för att köra 50 minuter sammanlagt, på fredag är minimum 60 minuter. Och pulsen får aldrig gå under 150. Helst ska den ligga kring 155-160, men idag varierade den från 150 till 170 … jag var lite ojämn.

Här våra fina maskiner – det är riktigt bra grejer, de ska ju hålla för många och långa pass!

Nu ska jag bara slappa resten av kvällen, kanske kanske ska jag fixa en lunchlåda till imorgon – annars får det bli en pizza till lunch.

Kommentera

