Stal på jobbet!

Fredag är städdag – jag brukar dammsuga soffan och alla rummen, det är klart i ett nafs eftersom jag bara har två rum plus kök. Det känns överkomligt även en fredagkväll och då brukar jag passa på och köra veckans tvätt också. En maskin blir det, om det inte är lakansbyte. Min garderob är ju färgstämd så det blir en maskin svart i 40°. Varannan vecka blir det tre maskiner, då kör jag även de vita underkläderna och karatedräkterna.

Dagens träning blev 6K rodd och 10 fyrahundringar på löpband. Jag fick ta rodden fem minuter åt gången, det är så himla tråkigt. Jag bestämde mig för att ro 10 minuter, sen tog jag fem minuter till åt gången, bara fem minuter till – och till slut var halvtimmen klar. Sen ställde jag mig på löpbandet och bestämde mig för så många fyrahundringar som vaden skulle tåla, men dock högst 10 stycken – och 10 blev det. En hel timme med pulsen mellan 150-165, det känns bra det. Och artrosknät älskar att ro, direkt efter rodden testade jag att sitta i seiza och kunde det – jag har alltså full böjförmåga i knät efter rodden, vilket jag inte har i normala fall. Det kan ju hända att knät blir riktig bra om jag fortsätter med rodden!

Kvällens middag bestod av tre små baklavas, som jag stal på jobbet eftersom jag inte hann fika på eftermiddagen, plus två bitar choklad. Jag brukar inte ta med mig fikabröd från jobbet, men idag kändes det som om jag måste. Mohammeds baklavas är bara så fantastiskt goda, perfekt balans mellan sötma och sälta. Det var många kvar i asken och jag tyckte inte att de skulle stå och torka över helgen, dessutom är jag inte där på måndag så jag kan äta dom. Så jag tycker att jag hade mycket goda skäl för att ta hem tre stycken.

Nu är det bara slappa som gäller resten av kvällen, det är härligt med fredagkvällar!

Kommentera

