Inga pengar liggande!

Andra dagen stillasittande i skolbänken, det är lite ovant. Vi gick igenom nästa uppgift och fick instruktioner i hur man söker i databaser. KI (Karolinska Institutet) har ju tillgång till en hel del medicinska databaser så det finns lite att söka i. Käkade sedan på restaurangen vid biblioteket och sämre mat har jag sällan skådat; schweizersnitsel som bestod av panering med en halv skinkskiva och ostskiva inuti. Jag försökte skrapa bort paneringen, men det var så tunt kött – om det över huvudtaget fanns något kött – att det inte blev något kvar.

Åkte hem i piss-luktande vagn, det tog flera minuter innan luktcentrat adapterade sig. Sen var det bara att sitta och surfa hela vägen. På hemvägen slank jag in på postutlämningsstället och hämtade ett paket från Bokus, det kan ju inte ligga där och ta plats! Sedan nyttosprang jag hem, knappt en kilometer, men det kändes riktigt bra att springa med vanliga kläder, tung rygga, handväska och ett paket … hann faktiskt bli lite varm också! Kanske borde jag praktisera nyttospringning lite oftare – jag har ju faktiskt oftast skor som det går att springa i.

Nu har jag packat alla paket som ska iväg i morgon – jag har blivit en Traderare och säljer allt möjligt krafs, jag letar i alla skåp efter fynd som kan säljas. Idag hittade jag en portabel dvd-spelare med skärm som vi införskaffade en gång i tiden – med en laddare som man kan stoppa i bilens cigarettändaruttag. Jag tror inte jag har tittat på den någonsin, den har bara legat i en låda. Så nu ska den bort också.

Jag har fått in lite pengar som jag genast har investerat i nya, begagnade saker. Det går ju inte ha pengar liggande till ingen nytta.

2 Responses to Inga pengar liggande!

  1. hon i 22 an skriver:

    helt rätt pengar ska rulla 🙂

Kommentera

