Snusslutande

Igår kväll tog snuset slut och jag kände inte för att klä på mig och dra iväg till affären. Dessutom kostar en dosa General portion 50 spänn. Jag beslutade mig för att återuppta snusslutandet som jag pausade i höstas. Nu har jag varit utan nikotin i 24 timmar och jag förbannar mig själv. Men å andra sidan har jag redan sparat 50 riksdaler.

Träningen idag blev 20 minuter rodd (4K) och 30 minuter löpning (5K). Måste hålla igen lite, det blir ju karateträning i helgen – det är träningsläger i Fagersta lördag-söndag. Det ska bli så roligt att få träna för Den Högt Graderade från Huvudstaden – jag lär mig alltid något nytt på dessa läger, jag förstår inte riktigt hur mycket kunskap om karate och budo denne man besitter … alltid är det något nytt han kommer med! Ibland är det något från karatens historia, ibland en filosofisk tanke runt budo, ibland rent teoretiska resonemang kring en teknik och alltid tuff träning!

Jag gillar att lära mig karate.

Kommentera

