Boring!

Joggar runt bland olika bloggar, jag tror det var Granntanten som myntade ordet bloggjogg en gång. (Myntade? Kommer det från ordet mun, förresten?). Det är elände i många inlägg hos mina bloggfavoriter – sjukdom, död, depressioner, arbetslöshet. Jag orkar faktiskt inte engagera mig i andras elände nu, vad betyder väl andras cancer, brutna ben och brustna hjärtan?

Jag har ju varit sjuk, feber, ont i halsen. Inte kunnat träna.

Ni hör väl  – jag har inte kunnat träna på tre dagar! Legat som ett slaktdjur, antingen i sängen eller i soffan. Slötittat på teven och jättetrista program. Ätit ägg och konstiga hopkok av saker jag hittat i frysen, fast gårdagens fisk- och skaldjurssoppa var faktiskt riktigt god!

Men i natt ska jag sova på rätt sida i sängen (= min sida) den renbäddade sidan. I morgon bitti kommer jag att studsa upp med ett leende på läpparna och flyga iväg till jobbet.

Typ.

F-n, vad jag har det tråkigt.

2 Responses to Boring!

  1. Islandsmamman skriver:

    Bästa tecknet på att man håller på att bli frisk: man börjar klaga på att man har trååååkigt. 😉

    • Ninja Ister skriver:

      Ja. Det är ju skittråkigt att vara sjuk! Första två dygnen gick väl an, då sov jag bara. Men sen.

      Nä, jag föredrar att vara frisk. Helt klart.

Kommentera

