PT eller inte

Jag har lite funderingar på att skaffa mig en PT – personlig tränare. Tänkte börja styrketräna på Korpen som ligger alldeles i närheten där jag bor, de har ett bra gym som har öppet i princip dygnet runt. Men jag vill ha någon som gör ett träningsprogram åt mig, någon som talar om för mig vad jag ska göra.

Problemet är bara att jag misstänker att jag inte kommer att godta vad som helst, min kunskapsnivå vad det gäller styrketräning – ja träning överhuvudtaget ligger på rätt hög nivå. Helt klart på en nivå högre än vad en PT har. Det kan bli ett problem. Eller så inte.

För hur mycket kunskap jag än besitter är jag väldigt dålig på att motivera mig själv till styrketräning. Frågan är – ska jag lägga 4200 kr på 10 ggr med en PT + gymkort på Korpen. Det är rätt mycket pengar.

Är jag värd det, tro?

4 Responses to PT eller inte

  1. granntanten skriver:

    Klart du är värd det – en Ninja är värd sin vikt i guld.

  2. Christine Eklundh skriver:

    Huruvida du e värd de eller inte hör nog inte hit. Tror mer i så fall att en helt okunnig person med slavdrivartalanger hade funkat. Någon som bara piskar, o ökar adrenalinet…Mycket choklad- o proteinpengar som går annars…

Kommentera

