Ute och cyklar igen?

Idag hjälpte jag en av våra AT-läkare att utvecklas i arbetet – hon fick sätta en cortisoninjektion i min knäled. Man ska ju hjälpa de unga att lära sig nya saker, eller hur? Efter cortisoninjektion i en viktbärande led ska man inte ska belasta leden alltför mycket det närmaste dygnet, alltså tog jag bussen hem. Väl hemma tog jag cykeln och tog en liten tur på dryga milen, det var alldeles för härligt väder för att jag skulle vilja sitta inne. Cykling är ju inte belastande för knät på samma sätt som gång eller löpning. Till helgen ska jag dock kunna springa igen, förhoppningsvis helt utan smärta!

Cyklade bland annat till butiken där min reservcykel är köpt. Jag hade kvittot med cykelnyckelnumret med mig och det gick att beställa nya nycklar till cykeln, Dottern har ju slarvat bort båda nycklarna – och cykeln är låst. Det har sina fördelar med att ha ordning på sina papper – cykeln är 12 år gammal, men kvittot hade jag kvar i pärmen – ibland imponerar jag på mig själv faktiskt! Så nu är det bara att vänta på att nycklarna kommer i brevlådan, sen kan jag lämna min riktiga cykel till verksta’n för däckbyte och lite allmän upprustning. Fast det kliade lite i fingrarna i cykelbutiken – det fanns en damcykel för 1500 spänn … om jag köper en sån och har som sommarcykel skulle jag inte behöva lämna in den andra cykeln för däckbyte … efter fyra år skulle jag ha tjänat in pengarna.

Måste ju spara massor av pengar nu – får restskatt på 4000. Surt. Mycket surt.

Kommentera

