Inte öka i vikt

Det här med att sluta snusa är lite komplicerat. Det är ju inte bara nikotinet utan också det orala behovet. Nikotinabstinensen var över på en helg – jag hade lite ont i huvudet och var aggressiv, men eftersom jag var på karateläger så var det bara bra att vara lite aggressiv. Men det är det här behovet att ha någonting i munnen. Jag tuggar tuggummi och har ört-snus under läppen. Annars äter jag hela tiden. Jag skulle lätt kunna äta upp alla mina nedgångna kilon på ett par veckor, så starkt är behovet att ha någonting i munnen. Jag har tillåtit mig en hel del de senaste två veckorna och ska så göra ända till torsdagen som kommer, sen är det tillbaka till sträng LCHF. Jag har ju inte tränat speciellt mycket heller sedan karatelägret, knät har inte varit i form, men i morgon ska jag testa lite löpning.

Jag ska inte gå upp i vikt bara för att jag slutat snusa. Det vägrar jag. Går inte med på det, helt enkelt. Alltså gäller det att träna mera och äta mindre.

Enkelt.

4 Responses to Inte öka i vikt

  1. Soulsister skriver:

    Bra inställning, men jag har förstått att det är svårt. Själv kämpar jag med mitt sötsug….o drog som drog….lika jävligt oavsett det är nikotin eller socker 😦

  2. Ken skriver:

    Jag som var på väg att skicka två dosor + en cigarr till dej. Jävla människa.

    Jag kanske utökar till TVÅ cigarrer. Får hitta på en lösning så att de håller. Troligen dominikanska. Vi får se.

    RÖKER GÖR DU VÄL ÄNDÅ??

Kommentera

