Cykeltur i vårsolen

Skulle ju springa idag, hade sett fram emot det. Bytte om och tog mig ut bara för att upptäcka att det gjorde mycket ont i knät när jag försökte springa. Det blev hundra meter, då vände jag. Tog på mig en annan jacka och tog cykeln på en tur i vårsolen – fick ihop nästan två mil. Och fick faktiskt upp pulsen ordentligt några gånger i backarna. Men jag har svårt att cykla så fort att jag hamnar på 15-16 på Borgs RPE-skala, det är där jag ligger när jag springer kortare sträckor. Jag kanske höll mig på 12-13 hela cykelturen, så helt värdelöst var det ju inte.

I morgon har jag en ledig dag, funderar på om jag ska till banken och prata lite lån … tänker göra om köket. Har kikat lite på lägenheter som har sålts i våra hus – och jag har nog lite låneutrymme på min lägenhet ser det ut som. Men hur jag ska göra med köket är en annan femma – jag vill ju inte ha modernt kök, jag vill ha de gamla luckorna med snabelhandtagen kvar …

Kommentera

