Morgonträning?

Halvårskort på Korpens gym är inköpt – nu är det träning som gäller. Började lite lätt med bara konditionsträning idag, alla dessa styrkemaskiner ser så krångliga ut och det var en massa karlar överallt. Det är lite olustigt att gå alldeles ensam på ett sånt ställe, jag vill inte börja fippla med de olika maskinerna och göra fel. Löjligt egentligen, jag vet ju att jag kan lista ut hur de används och hur jag ska göra rätt. Men det känns lite kymigt ändå. Så det fick bli rodd, crosstrainer och löpband sammanlagt 40 minuter – de maskinerna behärskar jag i alla fall. Det som är bra med Korpen är att det ligger nära (tre minuter med cykel) och att de har öppet 05.00-24.00.

Vem vet – jag kanske kliver upp halvfem någon lördagmorgon för att träna lite styrka?

Kommentera

