Söndagsrapport

En söndag fyllt av en massa göranden; började med att besöka Korpens gym och körde en timme konditionsträning – rodd och löpning. Medelpuls på 157, inte alls illa. Tänker inte rasa i kondition trots att jag inte kan springa som jag vill! I morgon blir det förhoppningsvis ett karatepass, jag siktar på det i alla fall.

Fixade i ordning den andra cykeln idag, smörjde kedjan och låset och fyllde på luft i däcken. Nu kan jag lämna in andra cykeln för däckskifte och har ändå en cykel att ta mig runt med, smidigt. Jag har ju tre cyklar – min egen, Dotterns och min Älskades cykel, så jag behöver inte oroa mig för punkteringar – det finns alltid en fungerande cykel. Funderar faktiskt på att sälja en av cyklarna, det känns lite överflödigt med tre stycken … ska fundera lite mer på det.

Och jag fick ändan ur vagnen och ringde på hos ordföranden i bostadsrättsföreningen – måste ju fråga om jag behöver tillstånd till att ta ner väggen i köket – och det behöver jag inte. Så nu är det bara att sätta igång! Jag har i princip klart för mig hur det ska se ut, det är bara lite detaljer som ska putsas … och sen måste allt göras också, men det är bara detaljer.

Kommentera

