Kommer nog att trivas

Hoppade över träningen idag och var ut och käkade med några arbetskamrater istället. Libanesen på Hörnet serverade massor av goda libanesiska rätter (betyg 5 av 5), måltiden avslutades med baklava+glass. Det var en mycket trevlig kväll med trevliga människor och god mat.

Träffade min blivande PT idag, på morgonen. Hon verkade helt okej. Hon ställde en massa frågor om vad jag ville göra, vad jag hade som mål osv. Sen ställde hon frågan om jag behövde kostråd. Jag hade funderat på vad jag skulle säga om jag fick den frågan, för jag såg att någon/några av PT:na på stället hade näringsutbildning … enligt Paulún bla, för att inte tala om tallriksmodellen som jag misstänker fortfarande är starkt inrotat hos fitness-människor, tallriksmodellen kombinerat med diverse proteinshakes och annat tjafs.

Jag ville inte har några som helst kostråd hade jag alltså bestämt mig för så jag svarade ärligt att jag äter enligt LCHF, har gjort det över tre år och klarar mig alldeles utmärkt. – Åh, så spännande, sade hon, jag var på LCHF-konvent i helgen och lärde mig massor om LCHF!

Jag tror att jag kommer att trivas med henne.

4 Responses to Kommer nog att trivas

  1. Ken skriver:

    Gott att höra.

    Nu till allvaret: Lägg bloggen Ordsallad i din länklista (pekar till höger) så jag (alla) hittar tillbaka till den. Fantastiskt rolig.

  2. Anneli skriver:

    Vad spännande och kul att du skaffat en PT. Jag tror du är rätt bra på det mesta med träning och kost själv men en PT kan säkert få dej ännu längre. Ska bli intressant att höra fortsättningen.

Kommentera

