Soffhäng

En riktigt lång Långfredag blev det idag. Klev upp när klockan ringde, men glömde bort att jag skulle träna och ställde mig i duschen som vanligt och sen tyckte jag inte det var värt att sticka iväg och svettas – en mycket bra ursäkt för att slippa träna!

Tog bussen till huvudstaden och blev tvungen att lyssna på Teletubbies halva vägen, det var en unge som tittade på det i sin pappas ajFån. Efter en kvart var jag beredd att döda, men då kom jag på att jag faktiskt kunde sätta på mig mina hörlurar och lyssna på P1. Då gick det genast bättre och jag behövde inte döda någon. Jag är glad över att småbarnstiden är förbi, jag skulle inte stå ut med dessa barnprogram. På Dotterns tid var det ju Björne som gällde, det var lite mera lugnt och framför allt såg man bara på det en gång om dagen …

Nu blir soffhäng resten av kvällen tillsammans med Lillebror och hans Vänlige Vän.

Kommentera

