Väsk-köp

Dräglade över en väska i går på Åhléns i Vällingby. Köpte inte den då den kändes lite obalanserad och var i naturfärgat skinn. Kändes att 1300 för den var lite för mycket när den inte var perfekt. I dag hittade jag likadan väska i svart skinn på Åhléns Gävle. Och den hängde balanserat när man höll i axelremmen. Eftersom jag inte köpte den idag har jag faktiskt tjänat 2600 kr på två dagar och på det viset finansierat min Time Capsule som jag inhandlade i veckan. Smart.

Jag ska vänta till nästa lön innan jag handlar väskan, då räknar jag med att inflationen har gjort sitt och att jag gör ett riktigt kap. För det är en väska som har allt jag behöver; gott om plats och många fack.

6 Responses to Väsk-köp

  1. Du är så duktig på att tjäna pengar 😉

    Skall börja titta på stooora saker tror jag, så jag får min surfplatta… 😀

    • Ninja Ister skriver:

      Precis så ska du göra. Gå och titta på en iMac eller något liknande, fundera på att köpa det och sen ångrar du dig och VIPS! har du sparat 15000 kr. Då är det ju en struntsumma att bara köpa en surfplatta.

      🙂

  2. Anna skriver:

    Den var snygg. Jag har själv en skinnväska från Åhléns som jag är mycket nöjd med. Det var min första skinnväska och det fick mig att känna mig så härligt vuxen att ha en väska i skinn och som kostade mer än 35o kronor!

  3. Bokmalen skriver:

    Den var snygg! Önskar jag var lika bra som du på att spara pengar 🙂

Kommentera

