Självbedrägeri?

Har ju satt ut Dotterns två balklänningar på Blocket. Jag har angett storlek och dessutom angett både midja och bystvidd på klänningarna. Igår ringde det en ung tjej som ville titta på den ena av klänningarna, storlek 38/40. När jag öppnade dörren så kunde jag med blotta ögat se att hon inte var storlek 38/40. Långt ifrån. Hur kommer det sig att man ens försöker då?

Är det samma mekanism som får mig att gå till stora storlekar fortfarande, trots att jag numera får plats i normalstorlekar. Att huvudet inte hänger med kroppsförändringen. För hennes del kanske det rör sig om att hon är på väg att bli kvinna, hon var 17 år. Hon kanske inte har förstått att hon har vuxit, att hon har fått former och inte längre platsar i storlek 38.

Eller är det bara självbedrägeri?

7 Responses to Självbedrägeri?

  1. kyrkis skriver:

    Tja… jag undrar ju alltid vem kvinnan i spegeln är… hon påminner inte om mig, inte längre om mamma… mer om mormor(som inte ens var mormor biologiskt). Klart jag fortfarande har st 34. Något annat vore en kränkning!

    • Ninja Ister skriver:

      Eftersom jag har gått ner i vikt en hel del senaste åren, så har jag lite svårt att förstå att kvinnan i spegeln är jag. Jag menar – hon platsar i storlek 40-42 nu…

      Men jag förstår att du är storlek 34. Det kanske är lite för stort rent av?

  2. Linda Mpili skriver:

    Kanske inte var till henne?

  3. kyrkis skriver:

    Ja, 32 brukar passa ibland… eller gjorde… eller hur man nu ser på saken…

  4. Islandsmamman skriver:

    Eller så ska hon ha dem som morot så att hon orkar gå ner i vikt? Jag har haft såna plagg i garderoben. Gick inte så bra för jag gjorde ju som man skulle – men nu när jag gjort tvärtom är de alla för stora och har blivit bortskänkta. 🙂

Kommentera

