Vila i att vara jag

Överlevt en magsjuka from hell. Som tur är kräks jag aldrig, men jag förvånas över mängden skit (bokstavligen!) som så snabbt kan rinna ur en. Det gäller att vara snabb i benen när tarmarna bestämmer sig för att skjuta ut allt som finns inuti … Hittade till slut fyra år gamla Dimor-tabletter och då stannde magen till slut. Det var först efteråt jag kom på att jag faktiskt skulle ha passat på och äta ordentligt när ändå allt kom ut på en gång … det var mot slutet jag kom på det och tryckte i mig 100 g 85% choklad. Tyvärr beslutade sig magen just då för att bli bra så all energi från den chokladen stannade minsann kvar. Nu har jag bara små kramper kvar i magen, men det står jag ut med.

Gårdagens pass med PT-n känns rätt bra i kroppen idag – jag har träningsvärk lite här och där, men helt överkomligt. Ett par gånger till och jag kan börja köra riktigt hårt! Det gäller ju att få in tekniken rätt först innan jag går på tyngre saker. Kvalité är viktigt vid styrketräning, då slipper man skador och får den effekt man är ute efter. Jag har svårigheter med att hitta mina bröstryggsmuskler rätt och vänster skuldra har lite koordinationsproblem vid belastning. Men det kommer att bli bra till slut, det är jag övertygad om. Hon är rätt bra, min PT, jag kommer att trivas med henne.

Jag fick i uppgift till nästa gång att tänka ut tre egenskaper som är bra med mig och tre saker jag skulle vilja förändra. Först tänkte jag att va f-n är det här för dravel, jag är där för att träna styrka och inget annat, någon livscoach behöver jag inte. Men sen tänkte jag till … hon väckte tankar och jag har funderat mycket över hennes frågor. Det här med goda sidor kan jag ju hoppa över – orkar bara inte rabbla upp allt som är bra, men när det gäller förändring – jag kom fram till att just nu vill jag faktiskt inte förändra någonting, jag vill landa i att vara jag. Det har hänt så mycket de senaste 10 åren i mitt liv, jag har förändrat så mycket och Livet har förändrat sig gång på gång så jag måste hinna vila i det som är. Så det är förändringen jag ska göra – att välja bort förändring.

Jag ska bara vila i att vara jag.

2 Responses to Vila i att vara jag

  1. Ken skriver:

    *gilla*

  2. Skriver som Ken, *gilla*

Kommentera

