En snäll elev

Ett karatepass i kväll, bestämde mig för att alla mina tekniker skulle vara full kraft, hela tiden – det innebar ju naturligtvis att jag är ganska slut nu, men det känns bara skönt. Nog för att jag brukar känna mig nöjd efter ett gym-pass eller en tur i löpspåret, men inget slår känslan efter ett väl utfört karatepass! Det är det här med att hela tiden försöka bli snabbare, bättre tajming, hårdare. Nästa teknik är den viktigaste, hela tiden. I dag orkade jag hålla mig där så gott som hela passet, det känns bra.

I morgon blir en sån där alldeles trist dag; vi ska på utbildning en hel dag i det nya journalsystemet som införs nu på våren. Jag brukar bli uttråkad på sådana utbildningar, det brukar vara alldeles för långsamt för mig – fort och fel är ju mitt motto. Jag har lovat mig själv att jag inte ska vara kritisk alls. Inte gnälla, inte ställa några konstiga frågor. Ingenting.

Bara vara en snäll elev.

One Response to En snäll elev

  1. Ken skriver:

    *jätteduktigt*

Kommentera

