Jag bara undrar

Eftersom jag ska på utbildning idag och platsen för nämnda utbildning ligger bara ett stenkast från mitt hem och tiden då vi börjar är 08.15 – alltså en halvtimme senare än vanligt – hade jag ställt klockan på 07.10. Fyrtio minuter senare än en normal morgon. Så gör ju de flesta, antar jag, när man börjar senare än vanligt. Men sedan började det konstiga.

Av någon outgrundlig anledning klev jag upp när klockan ringde första gången, inte en endast snoozning. Av någon anledning sket sig ingenting under morgonsysslorna – ägget höll sig helt under kokningen och inget hamnade på morgonrocken, kaffet höll sig kvar i koppen tills jag drack upp det, till och med pencillininsprutningen i Chili-Nisses käft gick smärtfritt och utan spill. Så jag var duschad, äten och påklädd på de vanliga 17 minuterna och helt plötsligt hade jag ingen aning om vad jag skulle göra.

Så nu sitter jag här med en halvtimme över på morgonen. Vad gör folk som kliver upp tidigt på morgonen? Bäddar sängen? Diskar? Eller är de bara allmänt ineffektiva och därför kliver upp en timme innan de ska vara färdiga att lämna hemmet?

Jag bara undrar.

 

7 Responses to Jag bara undrar

  1. Jag skriver:

    En timme? Jag behöver två!

  2. emilsthlm skriver:

    De bloggar säkert en halvtimme 😉

  3. Jag skriver:

    Min kropp vaknar långsamt, jag läser tidningen och äter frukost en hel timme och sen gör jag mig långsamt i ordning. Nu är jag sjukskriven men det gäller ändå om jag ska iväg någonstans.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag väcker min kropp genom att ställa mig direkt i duschen på morgonen, tar bara en sväng förbi köket och sätter på plattan (där ägget finns färdigt i kastrullen) och knäpper på vattenkokaren. När jag kommer ut från duschen brukar jag ha vaknat till lite.

    • Jag skriver:

      Huvudet vaknar nog, men jag har ju en värkig kropp så den tar tid på sig.

Kommentera

