Facebook IRL

En händelserik dag har det varit – och rolig! Började dagen med att hämta hyrbilen och iväg en sväng till butiken för att inhandla kattsand, det är ju lite enklare att frakta med bilen. Passade på att skaffa mig några blomkrukor och blomjord också och höll på att ha sönder mig när jag bar upp allting till lägenheten. Av någon anledning måste allt upp på en och samma gång, att ta sakerna i två omgångar är inte min stil. Och jag fick upp allt; två 10-kilossäckar med kattsand, 10 liter blomjord under armen plus en kasse med diverse prylar.

Därefter var det dags för lite karateträning, det är ju fight-läger denna veckoslut. Jag hann bara vara med första passet, sen var det dags att bege sig till Vällingby där vi firade Lillebror som fyller 50 den 10 maj. Körde fort som tusan för att hinna i tid och stressade så ur bilen att min mobil ramlade i backen och skärmen på min HTC är numera krackelerad i många bitar … jag som inte hade en endaste repa på skärmen trots att jag haft den i ett och ett halvt år! Vilken tur att jag köpte en ajFån igår! Visserligen funkar inte sim-kortet förrän på torsdag, men till dess klarar jag mig med en krackelerad skärm.

Lillebrors Vänlige Vän hade organiserat hela överraskningskalaset och vi var ett glatt gäng på 15 personer som väntade på honom i Vänlige Väns vardagsrum när Lillebror kom dit för att, som han trodde, lite fika. Han såg alldeles perplex ut när han stod där i vardagsrumsdörren och lyssnade på vår vackra sång.

-Vad tänkte du när du såg oss, frågade jag honom lite senare.
– Facebook, det är ju Facebook IRL
, var det som slog honom först. Snacka om att vara en störd nörd … alla vi som var där är ju även hans dagliga Facebook-kompisar…

Kvällen har alltså tillbringats med trevliga människor och god mat, mycket prat och vimsighet har det varit. Jag hade funderingar på att åka hem i natt för att kunna delta i morgondagens träning, men jag tror jag hoppar över träningen i morgon. Sover över hos Lillebror och om jag inte vaknar klockan sju i morgon och kommer iväg, så må det väl vara så.

Kvällen var värd en missad träning.

Kommentera

