Riva kakel kanske?

Jag håller på att planera för köksrenoveringen. Det är en massa saker som ska tänkas ut, mätas och funderas på. Det är ju inte direkt standardmått i köket idag och jag ska försöka behålla känslan av 50-tal trots att det ska bli en hel del nytt.

Diskbänken ska bytas ut – ska den vara 1500 eller 1400 lång, en eller två hoar? Spis, diskmaskin och fläkt ska inhandlas –  ska det vara en 45 eller 50 cm diskmaskin? En induktionsspis eller vanlig häll? Bänkskivor ska måttbeställas – perstorp eller trä? Golv ska köpas in – linoleum eller plastmatta? Luckorna ska lämnas in för ommålning – antikvitt eller kommunalgrått? Kakel ska sättas upp – vitt eller färgat? El ska dras till höger och vänster.

Handyman och pengar är fixade. Nu gäller det bara att sätta igång med allt.

Jag tror att jag börjar med att riva kaklet, det verkar roligast.

5 Responses to Riva kakel kanske?

  1. Kenzse skriver:

    En vinter (90-talet) rev jag 105 badrum i Vårby Gård åt PEAB, den tiden jag hade rivfirma. Du tänker inte göra om där..

  2. Lennart skriver:

    En massa arbete…

    *ryser*

  3. Vendela skriver:

    Hejsan,
    så kul med en köksrenovering. Speciellt om du har en handyman som kan hjälpa till och pengar att lägga ned på den. Skulle du vilja visa upp ditt projekt på Byggla? Det vore trevligt att se ett projekt från planering till slutresultat. Du kan väl maila mig så berättar jag mer. Är du intresserad får du en liten välkomstpresent! 🙂
    Lycka till med renoveringen!
    /Vendela på Byggla

Kommentera

