Själen mår så gott nu!

Stod i valet och kvalet och funderade på om jag skulle ta en löptur i Hemlingby eller gymma på Korpen. Packade väskan och klädde på mig för att bege mig till gymmet men ångrade mig i sista sekund och stack till Hemlingby istället. Tänkte att femman funkar nog bra, som start på löpningen. Jag har ju inte sprungit utomhus på länge för att knät har krånglat, har ju rott på gymmet och kört intervaller på löpbandet.

Första stegen kändes riktigt illa, jag haltade två-trehundra meter. Sen gjorde det ont i knät ungefär två kilometer varefter knät domnade. Jag sprang femman och kände mig helt fräsch när jag kom i mål så jag tog trean direkt och när den var klar hade jag massor av spring kvar i benen så jag avslutade med 2,5 km. Knät var fortfarande bortdomnat och benen kändes starka och flåset var helt okej. Jag höll rätt lugnt tempo, kanske 6.20-6.30 hela tiden, vet faktiskt inte riktigt då jag valde att inte ta tid idag, det var huvudsaken att jag tog mig runt – det var ju första passet på länge utomhus, dessutom med mina Fivefingers på fötterna.

Nu känns det lite illa i knät, men själen mår så gott, så gott!

Kommentera

