Muskler gör av med energi

Gårdagens löprunda straffar sig idag; knät är svullet och stelt. Men det gick alldeles utmärkt att köra lite styrka på gymmet trots det, jag värmde upp med lite rodd och körde sedan huvudsakligen armar-bröstrygg. Några benövningar slank med också bland annat djupa knäböj med pilatesboll bakom ryggen och 10 kg viktskiva på bröstet. Den är så himla skön, den övningen – jag går så långt ner som knäna tillåter vilket brukar vara till max när jag har rott en stund innan. Sen körde jag några utfall också, med atletisk hållning – dvs rak rygg, en viktskiva uppsträckt över huvudet hjälper till att hålla hållningen rätt. Några magövningar och höftabduktionsövningar på bosuboll fick avsluta träningen. Alla övningar kördes naturligtvis till failure – man ska inte orka en endaste gång till när man är klar. Då blir muskeltillväxten bra – och det är ju det jag är ute efter. Muskeltillväxt alltså. Jag vill ha mycket muskler. Muskler som gör av med massor av energi även i vila. Så att jag kan äta mycket.

Efter morgonens rivstart tog jag mig iväg till stan, skulle kolla på Första Maj-tågen, men det var så j-a kallt ute och jag hade klätt mig en aningen fel … solen som lyste så vackert lyckades inte värma upp blåsten som kom från havet. Så det var bara att cykla hem igen.

Den inbyggda balkongen är dock varm och skön, katten och jag trivs riktigt bra där.

2 Responses to Muskler gör av med energi

  1. Utfall m viktskiva över huvudet måste jag testa, det tror jag inte jag gjort förr!

    • Ninja Ister skriver:

      Den är riktigt skön, men man bör stå framför en spegel så att man får visuell feedback i början, det är lätt att vobbla lite åt sidorna, vilket man inte ska göra.

Kommentera

