Fika-nivå

En skitlång jobbardag har det varit, nästan som en måndag kändes den, men turligt nog är det redan torsdag i morgon! Knät har varit svullet hela dagen och värkt lite, men maxdos av Voltaren har dämpat värken lite. Ingen träning alls idag, det blir inget i morgon heller för då ska jag på match&mat – jag blir bjuden på både mat och fotbollsmatch! Och det vet ju alla att gratis är gott!

Kvällens dejt förlöpte alldeles utmärkt, jag försökte hålla tand för tunga och inte prata för mycket och jag tror jag lyckades, nästan. Han fick svara på en hel del frågor och jag fick reda på massor om denne … Jägare. Möjligen fortsätter vi på fika-nivå, mer än så blir det nog inte.

9 Responses to Fika-nivå

  1. Ken skriver:

    Vän med jägare fyller frysen sas.

  2. Coolt att du var på dejt. Det känns så coolt m vuxendejter men nu när man levt med samma person i nästan halva ens liv så känns det också så overkligt och lite läskigt.

    • Ninja Ister skriver:

      Vuxendejter är lite läskigt.

      Och jag blev smärtsamt påmind om hur det var när jag träffade min Älskade. Min förlust blev levande igen och jag höll på att ramla i ett svart hål igen.

  3. Jag hoppas att smärtan minskar om minnena blir mer ljuva med tiden. Kanske blir det lättare efter fler dejter?

    Jag tänker intervaller. Första gångerna håller man på att dö men sen anpassar och vänjer man sig vid den.

    Låter så dumt det jag skriver men nu har du varit i det svarta hålet och du vet att det finns en väg upp.

    Kram

  4. Linda Mpili skriver:

    Håller med Bettan. Intervall-tänk is the shit! Sådär ja… bara 9 ndejter kvar nu då!

    • Ninja Ister skriver:

      Fast det går att tänka att de svarta hålen är intervallerna. Det är bara att stå ut med plågan, det går snabbare att komma ur hålen för varje gång.

  5. […] har jag nog klarat det här intervallpasset! Det var Linda och Bettan som i ett tidigare inlägg väckte tanken att jag kunde se sorgehålen som intervallträning; det är bara att lida sig igenom […]

Kommentera

