När knät mår bättre

Ett pass på gymmet, i princip en repris av fredagens pass. Känns helt okej, jag ska börja öka vikterna nu, det känns som om det behövs. Vill ju inte köra 20 reps innan failure, lite snabbare ska det gå. Knät  mår sisådär, hade eventuellt tänkt springa idag, men håller löpandet på mycket låg nivå nu, bygger upp muskulatur kring knät under försommaren. Dock avslutade jag passet med 10 minuter långsamt på löpbandet, det är rätt läskig känsla att ställa sig där och försöka springa när både mage, armar och ben värker av trötthet redan. Den känslan, att springa 10 minuter fast man känner sig helt slut, den känslan ska jag ha med mig när jag springer långt, sedan när knät mår bättre. Observera att jag säger när knät mår bättre, inte om.

Artrosknän mår bra av träning. Mitt knä tycks inte förstå det så jag får tjata lite.

4 Responses to När knät mår bättre

  1. Christine Eklundh skriver:

    Surar också över tradigt smärtande knä. Orkar bara inte ta kontakt med sjukvården igen…tycker de e drygt. Får väl göra som du..styrketräna?

  2. Islandsmamman skriver:

    Tröggfattat knä, va?
    Fast jag antar att om du hade viiiiiilat knät så hade det varit i värre skick nu?

Kommentera

