Sträng i ansiktet

I dag har jag kommit ihåg allt jag borde; jag har grattat Lillebror som fyller 50 år, jag kom ihåg mötet på lunchen och glömde inte bort att handla kattmat. Dessutom kom jag iväg och tränade ungar också, fast det blev ett lite dåligt pass idag. Kände mig inte på hugget utan körde bara på känn, men ungarna gjorde som jag sa i alla fall.

Mitt dåliga minne beror på att jag har sovit dåligt ett par nätter nu, tankarna far omkring väldigt mycket. Jag har lite funderingar som jag inte riktigt kommer till klarhet med, jag vågar inte agera. Jag argumenterar för och emot, vad är det värsta som kan hända, vad är det bästa som kan hända. Känner mig feg, en känsla som jag inte är riktigt bekväm med. Men vissa saker kräver så mycket mod – eller kräver att man kan leva med ett icke-önskvärt resultat av agerandet – och det vet jag inte om jag är beredd till. På natten kommer jag så till klarhet och bestämmer mig – bara för att på morgonen åter fega ur. Jag vet att det är tålamod som behövs, det kommer att ge sig med tiden, men det där med tålamod är svårt, den genen hoppade över mig. Jag vill allt nu, helst redan igår. Bättre lyss till den sträng som brast, än aldrig spänna bågen, är det någon klok som har sagt.

Men det gör så jäkla ont när strängen slår en i ansiktet.

3 Responses to Sträng i ansiktet

  1. Bokmalen skriver:

    Ja, det gör j*vligt ont!!!

Kommentera

