Jag börjar nästa veckoslut

Städade köket idag när jag kom hem, det är ett litet kök så det går snabbt. Skinande rent blev det överallt! Sen kom jag ju på att jag ska slita ner kaklet juh! Alltså kan jag inte börja med det idag – det går ju inte att damma omkring nu när det är rent. Dessutom måste jag bära ner en dörr från vindsförrådet innan jag börjar, annars har jag ju damm i hela lägenheten. Och att bära en dörr kräver sin kvinna, knät måste vara i bättre skick då, fick dessutom en kortisoninjektion i knät idag och jag får inte anstränga det för mycket de närmaste dagarna.

Så jag får vänta en vecka till. Nästa veckoslut kanske. Jag tror att bara jag får ner kaklet så kommer jag igång med resten också. Måste ju beställa – och framför allt bestämma mig för – diskmaskin, spis, fläkt och diskbänk. Sen kommer det ju en massa småbeslut som är jobbiga; kran, kantlister på bänkskivorna, var ska eluttagen sitta, vilken färg ska luckorna lackas … ojojoj, jag blir alldeles slut bara jag tänker på det. Alldeles för mycket valmöjligheter för att det ska vara bra för hälsan!

Jag börjar nästa veckoslut.

Kommentera

