Tråkig dag

En riktigt tråkig dag har det varit idag, jag har inte fått mycket gjort. Hade som plan att städa idag, men jag orkade inte, trots att soffan börjar mer och mer likna katten. Kattskrället fäller hår nu, i mängder!

En liten ljuspunkt var att Vimsfia, en av Dotterns vänner kom hit och fikade. Vi satt och pratade en stund och hon fick med sig lite saker som hon ska ta med till Dottern. Hon åker till Phoenix nästa vecka, jag blir lite avundsjuk, hon får ju träffa Dottern. Jag saknar henne rätt mycket ibland, men vi talas ju via Face Time (Apples Skype – fast bättre!) under veckosluten så jag står ut. Det är inte alltid så lätt att vara mamma när hon är så långt borta, men hon är en klok ung kvinna och hon klarar sig alldeles utomordentligt utan mammas närvaro.

Tog en sväng till Korpen också och körde lite styrka, inte så mycket ben, låter knät vila lite till. Och jag märkte att rodden hade blivit tyngre, jag hade fullt sjå att hinna med 2000 m på 10 minuter … inte alls bra, konditionen sjunker snabbt! Men nu är jag smått igång igen, på lördag blir det ett riktigt pass!

Nu – lite Rumble. Jag spelar trots att jag förlorar rätt många matcher. Men jag ger inte upp, jag fortsätter. Jag kanske blir bättre med tiden.

2 Responses to Tråkig dag

  1. Ken skriver:

    2km på 10 minuter? De e la ganska snabbt det och du rodde bara med armarna.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag jobbade inte bara med armarna… och jag har klarat 6000 m på 29.50.
      Så det är inte bra att knappt klara 2000 m på 10 minuter. Jag skulle inte ha orkat 20 minuter till i samma hastighet. Det retar mig.

Kommentera

