Jag lyckades

Klev upp i skaplig tid, men kände att det inte alls var en bra dag att kliva upp, så direkt efter frukosten bäddade jag ner mig igen.

Och jag har inte kommit upp idag. Legat i sängen och sovit med en bok. Legat på soffan och sovit till teven. Ville bara sova hela dagen. Sova bort den vackra, soliga vårdagen. Sova bort alla tankar. Sova bort alla drömmar. Sova mig bort från verkligheten.

Och jag lyckades. Nu kommer jag att vara vaken hela djävla natten.

 

2 Responses to Jag lyckades

  1. Ken skriver:

    Haru inga piller? Ta två men klyv dem så att det dragerade skalet går sönder, då får du en snabb kick-effekt. Behövs ibland här.

Kommentera

