Hormonerna flyr

Lite bökigt har det varit på jobbet idag; det var första dagen med nya journalsystemet och allting var precis så besvärligt som befarat, men så är det ju alltid med nytt. Chefen hade klokt nog köpt en stor korg med frukt och choklad så vi kände oss lite blidkade.

Måndagslunchen åts ute som vanligt, jag cyklade ner till stan då jag skulle till frissan direkt efter. Naturligtvis var han dryga kvarten sen och jag blev också sen till mitt nästa möte, trots att jag cyklade fortare än jag kunde – knappt fyra kilometer i svagt uppförslut gick i ett nafs och jag kom fram endast någon minut för sent, visserligen flämtande och svettig, men jag kom fram.

Kvällen avslutades med ett härligt karatepass som fick alla stresshormoner att fly från kroppen.

Kommentera

