Träning, träning, träning

Ett gym-pass i morse med PT:n. Fullt ös från början till slut. Med vikter, med kettlebells, i maskiner, i remmar. Utfall med kettlebells, utfall med vikter. Knäböj med viktskiva, knäböj med boll. Biceps och triceps, dips och lats-drag. Mage, rygg, armar, ben. Och jag min idiot frågade om hon hade någon bra övning för höftböjaren … då fick jag göra benlyft hängandes i remmar och en pilatesboll bakom ryggen. Körde till failure på varje övning, dvs tills jag inte orkade en endaste till. Helt underbart pass med andra ord.

I morgon blir det en vilodag från träningen – men på fredag ska jag försöka hinna med ett lite lättare styrkepass, vill ju inte vara helt ledbruten till lördag då det är karateläger i Fagersta. Vi blir ett gäng som åker dit för att träna i fyra timmar, sen hem igen.

Det kommer att bli en härlig lördag.

2 Responses to Träning, träning, träning

  1. Soulsister skriver:

    Tack för dina ord inne hos mig, de betyder mkt!

    • Ninja Ister skriver:

      Du är en av de som jag beundrar; ditt sätt att fortsätta envist dag efter dag, trots en massa hinder Livet har lagt i din väg. Du går runt hindren, du kryper under dem, du klättrar över dem och du låter dem aldrig stoppa dig på din väg.

      Det är starkt gjort.

Kommentera

