Studier och karate

Idag blev det några timmars karateträning i Fagersta, det var precis så bra som jag förväntade mig. Första gången jag saknade egen bil idag – jag kunde ha stannat över natten och tränat ett pass i morgon också, men chauffören ville inte så det var bara att åka hem efter dagens träning. De andra får träna ett pass till imorgon och några ska även gradera, de har det lite jobbigare. Jag saknar inte graderingarna alls, det var alltid en plågsam och nervös dag!

Kvällen har tillbringats med näsan i studielitteraturen. Säkerligen var det dagens träning som gjorde att jag snabbt och effektivt kunde genomföra stora delar av uppgiften i kväll, jag trodde det skulle ta lite längre tid och att jag skulle få sitta imorgon kväll också, men det är nästan klart nu, det känns mycket bra! Det är inte så mycket kvar av terminens studier, det är en träff på tisdag, sen är det väl lite justeringar av PM:et och därefter sommarlov. Det blir en termin till visserligen i höst, kanske med två olika kurser, får se om jag kommer in på en kurs om undersökning och behandling av fötter, det verkar jätte-intressant!

Nu är det dock läge för sängen – ser fram emot morgondagens gym-pass, det ska genomföras på förmiddagen är planen. Men sådana planer har spruckit förr … sängvärmen kan vara den som vinner.

Kommentera

