Fick en komplimang!

Började dagen med ett pass på gymmet, med PT. Hon testade mig på roddmaskinen – första gången jag rodde med tidtagning tog det mig 9:50 för 2000 meter, idag gav jag mig f-n på att slå den tiden men disponerade loppet lite fel och kom inte under 9 minuter utan det blev 9:05, la in spurten lite för tidigt och hade svårt att orka med sista 150 metrarna. Men helt klart en bättre tid, det är jag nöjd med. Sen körde hon en del nya och gamla övningar, främst för magen. Jag fick bland annat göra plankan hängandes i Red Cord-slyngor och dra upp benen under magen, armhävningar i slyngor och sidoplankan i slynga. Och naturligtvis vanliga sneda (med boll) raka och benlyft. Har jag sagt att jag avskyr magövningar?

Men, när jag sedan var på väg ut, mötte jag en man som tydligen hade tittat på mig när jag körde i Red Corden och han tittade på mig uppskattande och sa ” Du är stark i magen, du!”.  Jisses vilken boost det var för mitt ego! Hade han sagt att jag var snygg, glad eller vad som helst annat så hade jag tyckt att det var kul, men att han sa att jag var stark, det värmde mig riktigt gott, det var en komplimang som jag tog emot med tacksamhet och glädje! Ja, jag vet, jag är lite perverterad.

Här några Red Cord övningar. De ser enkla ut, men jag lovar att de tar bra och kräver stabilitet.

4 Responses to Fick en komplimang!

  1. hon i 22 an skriver:

    honom lär du se till att springa på fler gånger 🙂

  2. Islandsmamman skriver:

    Snygg är gener. Stark är vilja och engagemang och ansträngning. Stark vinner!
    (Även om det är roligt att vara ansedd snygg också, förstås. Man skådar inte given häst i munnen. 😉 )

    • Ninja Ister skriver:

      Tack, Islandsmamman, så är det ju naturligtvis! Det var nog därför jag spontant kände mig så glad över det. För det är ju jag som har åstadkommit någonting!

      Tänkte inte på det …

Kommentera

