Planerar för morgondagen

Jag hade en plan för idag; jag skulle gå upp i tid och bege mig till gymmet på förmiddagen, men när klockan ringde så ändrade jag planerna. Flexibilitet är min starka sida, speciellt på morgonen… så jag har inte gjort  så mycket idag – bara suttit och glott på skärmen. Det var ju Stockholm Maraton idag, jag har följt mina vänner på nätet, spännande har det varit att se om de tog sig till mål eller inte och på vilken tid de klarade det. Bland alla andra sprang även Monster, aka lillasyster. Hon har gjort en himla häftig hälsoresa – från 109 kg för ett par år sedan till idag, då hon är normalviktig och springer maraton. Vilken kvinna, jag är stolt över att vara hennes storasyster! Att hon dessutom nyligen skrevs in som doktorand på Umeå Universitet gör inte min stolthet mindre – hon är inte bara i god form fysiskt, hennes intellekt är i form också!

Idag har jag även haft besök av mina föräldrar, som bor i Åkersberga, de har hyrt en stuga här en vecka, de ska hälsa på en massa folk från förr  och tyckte det passade bra att bo i en stuga vid havet istället för att invadera vänners hem. Så idag fick de lunch hemma hos mig och på onsdag planerar vi (mor och jag) att besöka det stora möbelvaruhuset med platta paket. Jag behöver ett soffbord och det är lite knöligt att cykla med ett stort platt paket.

Planerna för morgondagen? Kliva upp i god tid och ta en sväng till gymmet.

Kommentera

