Bättre nästa vecka?!

Knät höll! Ingen svullnad alls, bara lite smärta, men det kan jag stå ut med. Nu blir det fem kilometer x 3 per vecka i två veckor. Sen ökar jag till sju kilometer. Bara jag orkar hålla mig! Fem kilometer känns så fjuttigt, jag hinner nätt och jämt komma igång juh!

Kvällens planer; stå och hänga över datorn och glo på teve samtidigt. Låter kul eller hur? Men det är precis lagom efter en rätt vidrig dag på jobbet. Det var en sån där dag då empatidräkten hade stora hål, människorna hade så mycket smärta, både fysisk och själslig. Ibland är det svårt att ta emot andras smärta, ibland kryper deras smärta in i mig och jag lider med istället för att vara den som tar emot och stöttar. Det är ju det jag ska vara, en mental rollator i deras resa mot friskare kropp.

Det blir bättre nästa vecka. Säkert.

8 Responses to Bättre nästa vecka?!

  1. Ken skriver:

    *försöker att inte låta så negativ*

    Jag har varit på upperclass-student-middag. Jag och packet (gubbar i kostym) kärringar med skrot runt halsen.

    Hellre hade jag suttit hemma vid datorn eller häckat framför TVn.

    Vet du vad, du är nog på rätt plats i livet, såna människor som du SKA jobba inom vård och omsorg.

    • Ninja Ister skriver:

      Upperclass låter inte alls riktigt trevligt. Låter faktiskt lite trist. Var det så där märkvärdigt ”följa etikettregler till punkt och pricka” tillställning? Sådant får jag knotter av, då börjar jag föra kniven till munnen av ren protest!

      Jag gillar att jobba med människor, men ibland blir det bara för mycket.

  2. Ken skriver:

    COLON hit å dit. Äh, tänk själva.

  3. Ken skriver:

    Prickar? …eeöööhh. nä

  4. hon i 22 an skriver:

    då kan du ju tänka hur de käns med små jäkla fjuttiga gå kvartar..men nu ska jag öka till 20 minuters sakta gång 🙂 en gång om dagen ..inte tänkt på empati dräkten så där ..med hål i …är ju de jag har när min bästiskompsi öser ur allt sitt jobbiga å jag åkte ner i sko skaften om å om igen .,hur kommer de sig att de är hål i den då ?? och hur lagar man den , när du kommer på de så hojta till 🙂

Kommentera

