Fysisk dag

Började dagen med en härligt lång frukost i sängen, hade planerat att sitta ute på balkongen men det sket sig då temperaturen hade krävt lite mer kläder än jag är villig att bära till frukost. Så jag låg kvar i sängen och slumrade hela förmiddagen. Till slut slet jag mig upp ur sängvärmen och stack direkt till gymmet där jag tränade tröttheten ur kroppen. Ökade på vikterna och körde tuffare på rodden och efter närapå en timme var jag nöjd. Det känns bra att kunna öka på vikterna, lite mer motiverad blir jag allt – jag har lite svårt med gymmet, det är inte kul.

Tog en sväng till stan och såg en skylt med ”Drop-in-massage” – som hittat! En timme massage för 500 spänn, helt underbart! Hon var rätt hårdhänt, det är bättre än massörer som bara fjuttar med händerna. Lullade hem ungefär en decimeter över marken, kände mig så lätt och avslappnad efteråt. Synd bara att de alltid har oljor med en massa konstiga lukter, det är inte kul att stinka örtagård efteråt. Nästa gång ska jag komma ihåg och säga att jag vill ha oparfymerad olja. När jag väl kom hem hittade jag en fotbollsmatch på teven som jag kunde sova middag till, det är perfekt bakgrund för middagsluren – de hojtar till ibland så att man inte hamnar i djupsömn.

Nu på kvällen var vädret perfekt för en löptur; 16°C och vindstilla. Då kan man springa i kortbyxa och kortärmat utan att bli svettig eller frysa. Så jag gav mig iväg till Kungsbäck för att utforska spåret där Åkermans Kulle finns. Spåret som jag sprang, långsamt och lugnt, var knappt fem kilometer och den var relativt flack, förutom kullen då. Knät kändes bra och jag kunde ha tagit ett varv till, men nu tänker jag inte förivra mig. Nu ska knät tränas upp ordentligt, jag vill kunna springa långt igen!

Det känns som om det har varit en väldigt fysisk dag idag.

2 Responses to Fysisk dag

  1. hon i 22 an skriver:

    låter som en 10 poängs dag jhu ..härligt

Kommentera

