Lillebror flyttar

Sitter i Lillebrors gamla lägenhet – han och hans Trevlige Vän ska byta lägenhet, jag är här för att organisera bärandet imorgon – så att rätt person gör rätt jobb och jag ska även övervaka arbetet så ingen lyfter fel. Jag har tagit med mig ett par handskar också, ifall någon skulle behöva, man slipper blåsor på det viset. Det kan ju hända att jag också tar en blomma eller något annat värdefull och bär, det är faktiskt möjligt. Just nu håller han på att störa mig hela tiden, han ska vika ihop mattor och flytta möbler. Han har några mattor, den största mäter 3×4 meter, det krävs två för att bära den till bilen, misstänker jag.

Träffade den Galna Löperskan idag, satt och fikade en bra stund och pratade skit om alla och ingen. Det var en mycket trevlig bekantskap, hon var ungefär som jag hade tänkt mig, bara trevligare. Det är roligt att träffa människor AFK när man har följt dem länge på bloggen – och henne har jag följt sedan 2006. Henne kan jag tänka mig att träffa fler gånger, helt klart, hon är en människa som inte bara pratade utan lyssnade också. Sådana människor växer inte på träd, sådana människor ska man vara rädd om.

Nu ska jag sätta Lillebror på lite matlagning, jag kan ju inte sitta här och svälta hela kvällen. Jag beställde ryggbiff med stekt lök och han lovade att ordna det.

Kommentera

