Hatar att bära, bubba, flytta!

Sitter och väntar på flyttkaffet, har varit och käkat lunch och nu blir det fika med glass. Det var dubbelflytt; Trevliga Vännens prylar ner, två trappor, in i lastbilen sedan upp tre trappor. Sedan Lillebrors grejer ner, tre trappor, in i bilen och upp två trappor. De hade, som tur var, tagit en hel del redan själva, porslin och kartonger som fick plats i lilla bilen, det var i princip ”bara” möblerna och ett 10-tal kartonger på varje ställe. Hällregn hela tiden. Blöta fötter. Svettigt. Och Lillebror äger inte så många IKEA-grejer, nej det är gammaldags rejäla bord och byråer i massiv ek. Mattorna är naturligtvis stora och tunga – den största mäter 3×4 meter. Så det var tungt. Mycket tungt. Vi delade upp grejerna i tjejgrejer, gaygrejer och tunga saker. Det värsta var att ta ner de tunga sakerna, att bära upp dem var inte så farligt.

Och jag hatade varje steg jag bar. Jag hatar verkligen att bära och bubba på grejer. Hatar. Försökte se det som ett styrketräningspass med samtidig konditionsträning och halvsprang uppför. Men när man bär en resårmadrass på ryggen är det inte lätt att springa, det är inte ens lätt att gå uppför så. Men jag bar upp den själv, tre trappor.

Efter dryga två timmars hatande och bärande utan rast var vi klara. Alla blev lika häpna när vi insåg att det hade gått så fort. Om jag känner Lillebror rätt kommer han ha plockat upp alla saker på rätt plats senast i morgon kväll.

5 Responses to Hatar att bära, bubba, flytta!

  1. Linda Mpili skriver:

    Jag gillar din lillebror. Han verkar helt knäpp på det där rätta sättet.

    • Ninja Ister skriver:

      Han är helt knäpp, på rätt sätt. Och han är den ende jag kan tänka mig att hjälpa flytta. Alla andra har jag konsekvent sagt nej till de senaste 7-8 åren. Till och med mina föräldrar fick klara sig utan min hjälp. Och själv betalade jag stora pengar till en flyttfirma för deras killar som bar mina grejer.

  2. Ken skriver:

    Jag HATAR flyttstök. Själv brukade när jag var fri o ledig bo i kappsäck, mycket smart. Ta väskan o gå. Sen blev det ju sambo, lghter, husflytt x flera, svärföräldrar som flyttar, kompisar flyttar. Till slut vägrade jag.

    NU har jag lovat hjälpa till igen. Flytta en tvåa till ett hus. Det ska nog gå bra. Det ska nog gå.. bra.

Kommentera

